Poznámka k dobrovolné školní docházce žáků 1. stupně
Vnímám požadavky některých rodičů, aby skupiny žáků vedly "jejich" paní učitelky a rozumím jim z hlediska potřeb dětí. Také vím, že většina z učitelek je ochotna vedle přípravy na distanční výuku ještě učit žáky ve škole. Ale pokud se rozhodnou vedle příprav z domova vyučovat současně dopoledne ve škole, stejně není možné vyhovět všem rodičům:
- vyučující nemůže střídat různé skupiny,
- v případě vyššího počtu přihlášených zájemců již od počtu 16 žáků z 1 třídy bude mít aspoň 1 jinou paní učitelku,
- pokud naopak budou skupiny žáků menší, vytvoří se 1 nebo 2 skupiny z 3 různých tříd a opět část žáků nebude moci mít "svoji" paní učitelku,
- podle počtu zájemců mohou vzniknout skupiny i z 2 různých ročníků (čemuž se chceme vyhnout),
dále:
- délku dopoledního vyučování budou ovlivňovat provozní možnosti školní jídelny (skupiny musí obědvat s časovým odstupem, v naší jídelně se současně mohou naobědvat maximálně 4 skupiny) a čím více skupin, tím delší dopolední vyučování (složení skupin je neměnné),
- čím více skupin, tím větší zpomalení příchodu do šaten a tříd a obráceně, tím větší problémy s využíváním toalet, venkovních prostorů areálu školy apod.
Z výše uvedených důvodů není možné přistoupit na podmínky některých rodičů, že jejich dítě bude absolvovat dobrovolnou docházku pouze v případě, že bude mít svoji paní učitelku.
Jaroslav Šťastný
ředitel
Přidáno 15. 5. 2020, autor: Josef Pešek